Breaking news
Zapraszamy do współpracy w 2024 r.! Po więcej informacji skontaktuj się z nami mailowo: [email protected]

Od początku prac badawczo-rozwojowych nad elektrycznymi rozwiązaniami transportowymi w 1966 r. działania firmy Mitsubishi Motors Corporation wynikały z przekonania, że pojazdy z napędem elektrycznym powinny z czasem stanowić trzon oferty, co dziś potwierdzają ogólnoświatowe obawy związane ze zjawiskiem globalnego ocieplenia.

MitsubishiWprowadzając rewolucyjny model i-MiEV (2009 r.) oraz narzucając sobie ambitne plany zakładające, iż w 2020 r. 20 proc. oferty modelowej firmy stanowić będą pojazdy elektryczne, Mitsubishi poczyniło bardzo ważne kroki w celu urzeczywistnienia swojej wizji. Dowodem na to jest nowy Outlander PHEV z napędem hybrydowym i architekturą Dual Design.

Patrząc w przyszłość, firma Mitsubishi Motors opracowuje pełną gamę pojazdów z napędem elektrycznym – modele wyłącznie z napędem elektrycznym (EV), elektryczne pojazdy hybrydowe (HEV) oraz elektryczne pojazdy hybrydowe typu plug-in (PHEV). Zwiastunem tej gamy są dwa debiutujące samochody koncepcyjne, które podczas Salonu Samochodowego w Genewie w 2013 r. towarzyszyć będą hybrydowemu Mitsubishi Outlander PHEV.

Jednocześnie, obserwując rynek motoryzacyjny z globalnej perspektywy, firma MMC ma na celu produkcję uniwersalnych, bezkompromisowych konstrukcji, które mogą sprostać oczekiwaniom i potrzebom klientów na rynkach wysokorozwiniętych. Ale także rozwijających się…

… I w tym momencie na scenie pojawiają sie dwa stylowe pojazdy studyjne Mitsubishi Motors, których premiera odbędzie się w 2013 . podczas Salonu Samochodowego w Genewie.

Mitsubishi Concept GR-HEV* – The Sport Utility Hybrid Truck sportowo-użytkowy pickup z napędem hybrydowym

Aby pojazdy z napędem hybrydowym miały istotny wpływ na poprawę stanu środowiska naturalnego, muszą przyciągnąć szerokie grono nabywców. W tym celu klientom należy zaoferować pełną gamę modelową, od małych miejskich pojazdów po wielkie samochody klasy SUV. A każdy z modeli powinien wykorzystywać dedykowaną mu technologię napędową (EV, HEV lub PHEV).

HEVPod tym względem, nowe Mitsubishi Outlander PHEV dowiodło już, że mariaż elektrycznego układu napędowego i masywnego nadwozia typu crossover z segmentu D sprawdza się bez zarzutu.

Dla MMC jedyne kolejne, logiczne posunięcie to pójście o krok dalej i przystosowanie elektrycznego układu napędowego do jeszcze większego, bardziej wytrzymałego i sportowego pojazdu, który ma posiadać walory rekreacyjno-praktyczne zarówno na rynkach rozwiniętych, jak i rozwijających się… To przekonanie stanowi bezpośrednią przyczynę powstania koncepcyjnego pojazdu Mitsubishi Concept GR-HEV. Po raz pierwszy w historii firmy Mitsubishi Motors napęd hybrydowy HEV zastosowano w pickupie o ładowności jednej tony.

Nowy pojazd koncepcyjny może być kolejnym modelem wykorzystującym architekturę Dual Design, bowiem Mitsubishi Motors wprowadza zupełnie nowe rozwiązania w zakresie napędu HEV.

Samochód został wyposażony w wysokoprężną jednostkę Clean Diesel oraz silniki elektryczne. Prostszy i tańszy od EV oraz PHEV, układ napędowy HEV to rozwiązanie, które najlepiej sprawdzi się w codziennej eksploatacji pickupów.

Wytrzymały, ładny i ponadprzeciętnie funkcjonalny pickup sportowo-użytkowy z napędem na wszystkie koła i hybrydowym, elektrycznym układem napędowym HEV został opracowany z myślą o ograniczeniu emisji CO2 poniżej 149 g/km, co oznacza wynik znacznie lepszy od średniej w segmencie.

*Grand Runner-HEV

Mitsubishi Concept CA-MiEV* – podmiejski samochód elektryczny

Po analizie wyników trzyletnich badań zadowolenia użytkowników modelu i-MiEV (2009 r.) oraz za sprawą rozwoju technologii akumulatorów i elektrycznych układów napędowych, firma MMC rozważa obecnie wyprowadzenie pojazdów napędzanych wyłącznie energią elektryczną z miast, w czym pomóc miałby kompaktowy pojazd elektryczny nowej generacji.

Jako wizytówka nowych technologii, które firma MMC planuje wprowadzić w swoich modelach w najbliższej i nieco odleglejszej przyszłości, eleganckie koncepcyjne Mitsubishi Concept CA-MiEV ma wykorzystywać elektryczne układy napędowe nowej generacji oraz niezwykle pojemne akumulatory.

Ponadto pojazd ma się wyróżniać niską masą własną oraz znakomitymi właściwościami aerodynamicznymi. Dzięki 300-kilometrowemu zasięgowi samochód z powodzeniem sprawdzi się w codziennym użytkowaniu poza miastem.

Kolejne innowacyjne rozwiązania to system bezprzewodowego ładowania wykorzystujący technologię rezonansu magnetycznego, funkcje aktywowane przy pomocy smartfona itd.

*Compact & Advanced technology-MiEV