Breaking news
Zapraszamy do współpracy w 2024 r.! Po więcej informacji skontaktuj się z nami mailowo: [email protected]

W dniach 9-10 lipca 2012 r. Wydział Samochodów i Maszyn Roboczych Instytut Podstaw Budowy Maszyn zorganizował na Politechnice Warszawskiej konferencję "International Symposium on Electric Vehicles 2012". Spotkanie jest kontynuacją mającej miejsce w 2010 r. w PW międzynarodowej konferencji naukowej na temat pojazdów elektrycznych, hybrydowych i ich infrastruktury.

pwKonferencja "International Symposium on Electric Vehicles 2012" poświęcona została wskazywaniu drogi technologicznego postępu poprzez badania naukowe i wynikającego z nich rozwoju edukacji powodujące wprowadzania innowacji do nowoczesnego transportu ekologicznego, z uwzględnieniem wymagań stawianych niskoemisyjnej energetyce odniesionych do pojazdów z napędem elektrycznym w transporcie publicznym.

- Rosnące ceny paliwa powodują, że samochody elektryczne zdobywają coraz więcej zwolenników. Koszt przejechania 100 km takim autem może wynieść tylko 5 zł, czyli kilka razy taniej niż pojazdem z silnikiem spalinowym – powiedział wicepremier Pawlak.

W opinii wicepremiera rozwijająca się technologia pojazdów elektrycznych może przyczynić się do skutecznego sprostania wyzwaniom klimatycznym, przed jakimi stoi UE. – Globalne ocieplenie, zależność od paliw kopalnych, zanieczyszczenie powietrza czy gromadzenie energii odnawialnej w akumulatorach samochodowych to tylko niektóre z nich – wymienił.

Wicepremier Pawlak poinformował, że MG przygotowało dokument „Uwarunkowania wdrożenia zintegrowanego systemu e-mobilności w Polsce”. – Specjaliści z sektora motoryzacyjnego, energetycznego oraz administracji samorządowej zawarli w nim rekomendacje, dzięki którym korzystanie z pojazdów elektrycznych stanie się bardziej powszechne – wyjaśnił.

Szef resortu gospodarki przypomniał również, że Polska jest europejskim zagłębiem produkcji części motoryzacyjnych dla wielu światowych marek. – Dzięki temu w naturalny sposób mogłaby się stać dostawcą komponentów do samochodów elektrycznych – dodał.

Organizatorami konferencji byli:
Politechnika Warszawska, Zakład Napędów Wieloźródłowych Wydziału SiMR oraz: Polskie Towarzystwo Pojazdów Ekologicznych, Miasto Warszawa, Tauron Polska Energia S.A., Mitsubishi Motors. We współpracy z: National Engineering Laboratory for Electric Vehicles--Beijing Institute of Technology, Centro Ricerche FIAT, Politecnico di Torino.

Pierwszy dzień konferencji miał charakter akademicki, były prezentowane prace naukowo-badawcze. W drugim dniu odbyło się spotkanie Partnerów współpracujących z Politechniką Warszawską z Zakładem Napędów Wieloźródłowych Wydziału SiMR w ramach programów europejskich 7FP oraz Warszawskim Klastrem E-mobil, którego m. st. Warszawa od lipca 2011 r. jest członkiem, a także:

  • Klaster Gotlandia (Szwecja),
  • Klaster Regensburg (Niemcy – Bawaria),
  • Klaster Moveo (Paryż – Francja),
  • Klaster Berlin (Niemcy),
  • Klaster Turyn – Piemont (Włochy),
  • Klaster "Beijng Olimpic E-bus Public Transportation" (Chiny).
  • E-Mobil Klaster Miasto Warszawa

Więcej informacji na http://ptpe.simr.pw.edu.pl.