Od początku prowadzenia monitoringu przez Prezesa URE (grudzień 2007 r.) sprzedawcę energii zmieniło już blisko 682 tys. odbiorców z grupy G.
Do 31 lipca 2020 r., na zmianę sprzedawcy prądu zdecydowało się ponad 25 tysięcy klientów indywidualnych (grupa G) i 5101 odbiorców biznesowych (grupy taryfowe A, B i C).
Prawo do zmiany sprzedawcy energii elektrycznej jest jednym z podstawowych praw konsumenta, a zarazem ważnym elementem wzmacniania konkurencyjności na rynku. Jednak wraz z rosnąca liczbą sprzedawców i ofert, pojawiają się podmioty, które stosują nieuczciwe praktyki rynkowe.
Urząd Regulacji Energetyki przypomina o konieczności uważnego i dokładnego zapoznania się z ofertą i umową, zanim złożymy swój podpis pod dokumentami przedłożonymi przez przedsiębiorcę. Oprócz ceny usługi, należy zwracać uwagę, na jaki okres zawierany jest kontrakt, czy jest automatycznie przedłużany, czy nie ma zapisów np. o dodatkowych opłatach lub karach. Należy również pamiętać, że od każdej umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorcy można odstąpić. Konsument ma na to 14 dni od dnia jej zawarcia, i może to zrobić bez podawania przyczyny takiej decyzji.
Więcej informacji na temat statystyk dotyczących zmiany sprzedawcy energii w zakładce „Zmiana sprzedawcy – monitoring”.
Źródło: ure.gov.pl, fot.: freepik / snowing