Breaking news
Guidehouse: 10 krajów, które znalazło się w 1Q22 w czołówce w magazynowaniu energii: USA, Chiny, Australia, Indie, Japonia, Hiszpania, Niemcy, Brazylia, Wielka Brytania i Francja.

Logotypy spółek EDP i EDPR w nowej postaci ma podkreślać ich pozycję w sektorze, zaangażowanie w transformację energetyczną, a także odzwierciedlać ambicję EDP do przekształcenia się, do końca dekady, w grupę w 100% „zieloną”.

 

edprPo roku wzmacniania zaangażowania w transformację energetyczną, na którą przeznaczono inwestycje w kwocie 24 mld USD do 2025 r., grupa EDP ogłasza nowy wizerunek marki, który lepiej ilustruje jej pozycję w branży i rolę w społeczeństwie.

Nowa tożsamość odzwierciedla przemianę, dzięki której EDP w ciągu ostatnich lat stała się spółką bardziej globalną i społecznie inkluzywną, nastawioną na przyszłość, zrównoważony rozwój, innowacje i odpowiedzialność społeczną. W związku z tym grupa postanowiła dopasować komunikację marki i kulturę wewnętrzną do przemian w spółce i ambicji przewodzenia transformacji energetycznej.

Teraz wszystkie spółki z grupy EDP łączy wyjątkowa tożsamość marki, która podkreśla ich pozycję w branży energii oraz zaangażowanie na rzecz transformacji energetycznej. Nowy wizerunek reprezentuje również globalny zasięg EDP, która w ubiegłym roku weszła na 12 nowych rynków.

Nowe logo i tożsamość graficzna są inspirowane zamkniętym obiegiem cechującym świat przyrody, naszą planetę i odnawialne źródła energii: słońce, wiatr i wodę. To właśnie na nich spółka opiera swoją strategię, która ma na celu łagodzenie zmian klimatycznych, oraz ambicje podwojenia mocy zainstalowanej w obiektach OZE do 2025 r.

Nowy wizerunek wyraża również ambicję zbudowania bardziej zrównoważonej gospodarki o obiegu zamkniętym oraz wzywa do ciągłej innowacji, bez której sektor energetyczny nie będzie w stanie stawić czoła wyzwaniom wynikającym z odchodzenia od paliw kopalnych i budowania energetycznej niezależności.

Wybrane kolory – zieleń, błękit i fiolet – symbolizują zrównoważony charakter przyrody, czystą energię, technologię i ludzi, a także podkreślają cel EDP, którym jest osiągnięcie neutralności klimatycznej do końca bieżącej dekady, w procesie transformacji, która nie pozostawi nikogo w tyle. Nowa tożsamość spółki to owoc pracy wielokulturowego zespołu z międzynarodowej agencji projektowej Pentagram, która dysponuje szeroką wiedzą o rynkach, na których obecna jest EDP.

- Na przestrzeni lat naszej działalności przyczyniliśmy się do odnowy branży energetycznej i promowaliśmy pozytywny wpływ naszych działań na społeczeństwo. Będziemy dalej przewodzić transformacji energetycznej i dekarbonizacji gospodarki, budując tym samym lepszą przyszłość. W ramach ogłoszonej dziś ewolucji chcemy włączyć filary tej misji oraz sprawiedliwą, zrównoważoną transformację do wizerunku naszej marki i naszych działań – podkreśla Miguel Stilwell D’Andrade, CEO EDP.

Nowy wizerunek został najpierw przedstawiony blisko 13 000 pracownikom grupy przez Administracyjny Komitet Wykonawczy, podczas wewnętrznego wydarzenia zorganizowanego w Lizbonie i transmitowanego na żywo we wszystkich krajach, w których EDP jest obecna.

Na pierwszym etapie zmiana nastąpi wewnętrznie, a następnie będzie stopniowo zataczać szersze kręgi, w ramach procesu zaplanowanego do końca 2023 r.

Do zakomunikowania planowanej ewolucji zatrudniono międzynarodową agencję Havas, która przygotowała kampanię pozycjonującą B2B. „Wybieramy Ziemię” to manifest, który oddaje głos tym zmianom i ma zmobilizować społeczeństwa do wsparcia tego pilnego i koniecznego procesu.

 

Źródło: qacommunications.com